9 Haziran 2018 Cumartesi

sağlık testi yap

İnsan kendinin doktorudur derler, aşağıdaki testi çözerek kendinize ne kadar iyi bakıyor ve sağlıklı kalabilmek için ne kadar çaba harcıyorsunuz öğrenelim ?
Sağlıklı beslenme aslında göründüğ kadar zor değildir yapmanız gereken 10 altın kuralı atlamamaktır.

Öncelikle durumunuzu öğrenmek için sağlık testini çözmeye başlayalım…

Kendinize uygun olan seçeneği işaretleyin ve dürüst olun, bu test sizin için…



1- Her gün aynı saatte mi yemek yiyorsunuz?

a) Bütün öğünlerimin saatleri bellidir, sabah, öğle, akşam aynı saatlerde yerim. ( 3 puan)
b) Sabah ve aksam yemek saatlerim bellidir fakat öğlen yemeğim belli olmuyor! (2 puan)
c) Sabah kahvaltım belli olmuyor fakat öğle ve aksam düzenlidir! (1 puan)
d) Ne zaman acıkırsam o zaman yiyorum! (0 puan)

2- Sabah kahvaltısı ile aranız nasıl?

a) Sabah kalkınca kendimi iyi hissetmiyorum, canım kahvaltı istemiyor! (0 puan)
b) Bir dilim ekmek, biraz peynir ve zeytinle beraber çayımı yudumluyorum! (2 puan)
c) Meyve suyumla beraber, domates, salatalık vb.. kahvaltı soframa özen gösteriyorum! ( 3 puan)
d) Kahvaltıda bir bardak demli çay içiyorum o kadar! (1 puan)


3- Meyve sever misiniz?

a) Olursa yerim öbür türlü aramam (1 puan)
b) Hergün muhakkak 2 porsiyon tüketirim ( 3 puan)
c) Meyve yemem ama suyunu içerim ! (2 puan)
d) Hayır meyveyi sevmediğim için yemem. (0 puan)

4- Dışarıda yemek yer misiniz?

a) Param olursa dışarıda yerim, bulaşık derdi yok! (1 puan)
b) Çok güvenmiyorum dışarıda yemeğe ne olduğu belli değil! ( 3 puan)
c) Fast-Food seviyorum, öyle restaurant falan hoşuma gitmiyor! (0 puan)
d) Ben restaurant seviyorum ama çok incelerim güzelse giderim!! (2 puan)

5- Sporla aranız nasıl?

a) Arabam var! Neden yürüyeyim ? (0 puan)
b) İş yerim yakın üyürüyerek gidip geliyorum (1 puan)
c) Her hafta sonu arkadaşlarla maç yapıyoruz!! (2 puan)
d) Her akşam düzenli olarak bir saat tempolu yürüyüş yapıyorum! ( 3 puan)

6- Sigara kullanıyor musunuz?

a) Evet kullanıyorum! (0 puan)
b) Hayır kullanmıyorum!! ( 3 puan)

7- Yemeklerde hangi tür yağ kullanıyorsunuz?

a) Ay çiçek yağını tercih ediyorum! (2 puan)
b) Zeytin yağı tercih ediyorum! ( 3 puan)
c) Margarin tercih ediyorum! (1 puan)
d) Tereyağsız yapamıyorum!! (0 puan)

8- Hiç diyet yaptınız mı?

a) Ben kilolarımla mutluyum diyete ihtiyacım yok! (2 puan)
b) Gazete de bir diyet görmüştüm çok güzeldi!! Onu yaptım ama olmadı!! (0 puan)
c) Doktora gittim o bana bir diyet verdi ve onu uyguladım!! (1 puan)
d) Bir diyetisyene gittim ve bana düzenli beslenmesini öğretti!! ( 3 puan)

9- Balık sever misiniz?

a) Çok balık yemem, ayda yılda bir kere!! (1 puan)
b) Balık hiç sevmem! (0 puan)
c) Balığa bayılıyorum, haftada bir kez mutlaka yerim!! ( 3 puan)
d) Severim ama her zaman yiyemiyorum, ama ayda bir mutlaka girer evimize!! (2 puan)

10- Alkolle aranız nasıl?

a) Alkol mü tövbe, kolonya bile sürmem!!
b) Akşam yemeklerinde bir kadeh içerim!
c) Ben içerim valla! bir, iki, üç fark etmez…..! (0 puan)
d) Özel günlerde içerim ayda yılda bir!

Evet testimiz bitti, şimdi sıra geldi puanlarımızı toplamaya !

0 – 9 arası puan
Bence biraz daha sağlığınıza özen göstermeli ve biraz daha iyi beslenmeli ve yaşınız daha fazla ilerleyip hastalıklar ortaya çıkmaya başlamadan bir önce toparlanmalısınız!

10 – 19 arası puan
Aslında iyi besleniyorsunuz ama ufak tefek eksikler var gibi! Daha fazla dikkat daha fazla sağlık kimseye bir şey kaybettirmez aksi gibi kazandırır dimi?

20 – 27 arası puan
İşte budur! İnsanın kendini biraz sevmesi diyebiliriz!! Yaşamın tadına varmak, uzun yıllar sağlıklı yaşamak için özen gösterenlerdensiniz! Tebrikler!

Sağlık testinden sonra birde göz testi yapmak isterseniz buyrun…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder