23 Ağustos 2018 Perşembe

Doğum KOntrol Hapı Yasmin Kullanımı

Doğum KOntrol Hapı Yasmin Kullanımı
sevgi
Merhaba Doktor Bey,
Ben 7 aydır yasmin kullanıyorum. Erkek arkadaşımla düzenli bir cinsel ilişkimiz yok. Ayda bir ya da 2 ayda bir birlikte oluyoruz. Buna rağmen ben yine doktora giderek, dogum kontrol hapıyla korunma yöntemini seçtim. Genel olarak hapımı her akşam 8 de düzenli alıyorum. Arada bazen 3-4 saatlik unutmalar oluyor. Bir kere akşam 8 de almam gereken hapı sabah 7 de aldım. 11 saatlik bir unutma oldu. 12 saati geçmediği için bir sonraki hapımı yine almam gerekende akşam 8 de alarak normal devam ettim. Onun üzerinden bayağı geçti. Şimdi yine aynı şey oldu. Dün akşam 8 de almam gereken ilacı bu sabah 7 de aldım. Yine 11 saatlik bir unutma yani. 12 saati geçmiyor diye düşünürken içime kuşku düştü. 11 saat 12 saatte çok yakın, bu nedenle bir problem olabilir mi? Şu açıdan sıkıntı yok. En son cinsel ilişkimizi yine ortalama 1 ay öncesinde yaşadık. Ancak bu hamilelik şüphesinden öte, korunmayı sürdürebilmek adına için bundan sonra yine aynen devam mı etmeliyim Teşekkürler


Doktor tavsiyesi ile mi başladınız?Yoksa kendiniz mi bu hapı kullanmaya karar verdiniz.Eğer böyle ise kontrolden geçmeden doğum kontrol hapı kullanmanız doğru değil.Belki vücudunuz bu hapı kullanmaya müsait değil.Ama eğer doktor tavsiyesi ile başladıysanız sorun yok.Doğum kontrol hapı adet kanamasının ertesi günü 21 gün boyunca düzenli olarak kullanılmalı.21 gün sonunda 1 hafta ara verilir ve ardından adet kanaması balar.Adet bitince tekrar devam edilir.Bu şekilde kullanmaya devam edin.Bir iki günlük gecikme size sorun yaratmayacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder